آموزش سئوآموزش سئو وردپرس

۱۰ فاکتور مهم در سئو داخلی On-Page Seo

موفقیت رتبه گرفتن در جستجوهای گوگل نیاز به بهینه سازی عواملی است که موتورهای جستجو مهم میدانند.Off-Page و On-Pageدو قسمت از بهینه سازی مهم و کلیدی که در وب سایت خود باید اعمال کنید

موفقیت رتبه گرفتن در جستجوهای گوگل نیاز به بهینه سازی عواملی است که موتورهای جستجو مهم میدانند.Off-Page و On-Pageدو قسمت از بهینه سازی مهم و کلیدی که در وب سایت خود باید اعمال کنید.با گذشت سالها از عمر سئو شاهد افزایش تمرکز سئوکاران به تکنیک های Off-Page مانند لینک سازی بوده ایم.اما واقعیت این است که اگر به اصول و نکات سئوی داخلی سایتتان توجه نکنید نمیتوانید به رتبه مناسبی برسید، سئوکاران هوشمند اولویت را بروی On-Page میگذارند.در این مقاله ۱۰ مورد از فاکتورهای مهم و اساسی سئو را برای شما شرح خواهیم داد ، با ما همراه باشید.

سئو داخلی یا On-Page Seo چیست؟

سئو داخلی به عمل بهینه سازی صفحات وب سایت خود در راستای بهبود در رتبه بندی موتورهای جستجو و کسب ترافیک بیشتر اشاره دارد.علاوه بر نوشتن یک محتوای مناسب و با کیفیت بالا که بسیار مهم هستند ، سئو داخلی شامل بهینه سازی تگ های Html صفحات داخلی شما میباشد.انجام این کارها بدان معناسب که وب سایت شما از تخصص و اعتبار بالایی برخوردار است که اصول و تکنیک های استاندارد سئو بروی آنها لحاظ شده است.

چرا سئوی داخلی یا On-Page Seo مهم است؟

سئو داخلی بسیار مهم است زیرا به موتور های جستجو کمک میکند تا وب سایت و محتوای شمارا بهتر بفهمد و درک کند ، همچنین تشخیص دهند که این صفحه به چه کلمه ای که جستجو شده است مرتبط می باشد .هرچه موتورهای جستجو بیشتر پیشرفت کنند نتایج بهتر و سریع تری را کاربران مشاهده خواهند کرد.
شما نمیتوانید به سادگی سئوداخلی خود را نادیده بگیرید زیرا در هنگام بهینه سازی عناصر سایت کنترل و دسترسی بیشتری دارید.بر خلاف سئوی خارج از صفحه که تمرکز بروی لینک سازی می باشد در سئو داخلی تمرکز بروی وب سایت و محتوای خودتان می باشد.اگر بروی صفحه خود زمان بگذارید و محتوای هدفمند بنویسید شاهد افزایش ترافیک و افزایش میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت خود خواهید بود.

-محتوا

چهارچوبی که محتوای وب سایت خود را در قالب آن و بر اساس آن مینویسید مرتبط با کلمه کلیدی اصلی خود باشد.سعی کنید مطلبتان به گونه ای نوشته شود که از نظر کاربر قابل اعتماد باشد .کیفیت محتوای خود را بالا ببرید.دقت داشته باشید که وب سایت هایی با کیفیت محتوای بالا در نتایج خوب قرار میگیرند.

 

۲-عنوان یا Title  مقاله

Title Tag یکی از تگهای Html است که در صفحه شما موجود است.قسمت مهمی که زمینه اولیه محتوای شما و موضوعی که روی آن کار میکنید در این قسمت قرار گیرد.این عنوان معمولا در صفحه جستجوی گوگل به عنوان تیتر شما نمایش داده می شود.این برچسب به خودی خود تاثیر کمی در رده بندی دارد ولی از اثر آن غافل نشوید.این نکته مهم را در نظر داشته باشید که کپی بودن محتوا بر نتایج شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

۳-توضیحات متا یا Meta Description

از اوایل به وجود آمدن سئو توضیحات متا یک نکته مهم بهینه سازی داخلی بوده است.توضیجات متا غالبا در صفحه جستجو در زیر قسمت عنوان قرار دارد و در کلیک خوردن سایت شما تاثیر خواهد داشت.در حالی که گوگل اعلام کرده این توضیحات به رتبه کمکی نمیکند ، اما شواهد نشان میدهد غیر مستقیم کمک خواهد کرد.

 

۴-Headlines یا عنواین

آیا میخواهید محتوای وب سایت شما در جستجو عملکرد خوبی داشته باشد؟به اشتراک گذاشتن یک عنوان برای یک پست وبلاگ ممکن است خیلی اساسی به نظر برسد اما یک عنوان عالی میتواند به معنای تقاوت بین کلیک خوردن آن مطلب یا نخورد آن مطلب صدق کند.عناوین خود را به گونه ای انتخاب کنید که کاربران را مجبور به خواندن ادامه مطلب نمائید.

۵-تک های هدر یا Header Tag

تک های عنوان یا هدر برای شناسایی عناوین و زیرنویس ها در مقاله شما استفاده می شوند.این تگ ها برای رتبه بندی سایت شما به اندازه گذشته اهمیتی ندارد اما این تگ ها هنوز هم یک عملکرد مهم دارند که هم برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرند هم برای سئو و گوگل وب سایت شما .

۶-برای کاربران و گوگل بنویسید

این عمل به معنای نوشتن محتوا در راستای رضایت کاربران و گوگل می باشد.قطعا اگر برای کارتان استراتژی دارید پشت نوشته های شما کلمات کلیدی می باشد.به یاد داشته باشید که به گونه ای بنویسید که کاربران وب سایتتان از این مطلب استفاده کنند و برایشان مفید باشد هم قوانین و قواعد موتورهای جستجو را در آن رعایت کنید.

۷-چند صفحه برای یک کلمه نسازید

هر چه تعداد صفحاتی که با هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی در وب سایت شما بیشتر باشد نتیجه فاجعه آمیزتری خواهید گرفت.وقتی چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی می سازید در واقع دارید با خودتان رقابت میکنید.

۸-بروزرسانی محتواهای قدیمی

بیشتر سئوکاران مقاله خود را پس از درج در وب سایت فراموش میکنند در صورتی که این عمل اشتباه است.به مقاله های قدیمی خود سر بزنید ، آنها را ویرایش و بررسی کنید ، ببینید اطلاعاتی که در گذتشه درج کرده اید هنوز صحیح است یا قدیمی شده است .تغییرات و بروزرسانی مقالات قدیمی تاثیر بسیار مثبتی در وب سایت شما خواهد گذاشت.

۹-بهینه سازی تصاویر

افزودن تصاویر به وب سایت راهی مناسب برای جذاب تر کردن صفحات وب است ، اما برخی تصاویر اگر درست استفاده نشوند باعث کند وب سایت شما خواهند شد.از مزایای این عمل میتوان به افزایش رتبه های گوگل شما ، تجربه کاربر بهتر ، بارگزاری سریعتر صفحات اشاره کرد.همچنین از تگ Alt تصاویر خود قافل نشوید.

۱۰-جذب کاربر

تقویت عناصر داخلی صفحه فقط نیمی از کار می باشد.نیمی دیگر این است که اطمینان حاصل کنید کاربرانی که با آنها تعامل براقرار کرده اید به وب سایت شما بازهم سر خواهند زد.حفظ کاربران به خودی خود یک چالش بزرگ است که قطعا قابل انجام است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن